نکاتی که در مورد بهداشت لمینت دندان کامپوزیت متحرک ثابت خود نمی دانستید

نحوه طریقه درست روشهای مراقبت از لمینت دندان در پاییز آذر و ابان 1401

نکاتی که در مورد بهداشت لمینت دندان کامپوزیت متحرک ثابت خود نمی دانستید

نحوه طریقه درست روشهای مراقبت از لمینت دندان در پاییز آذر و ابان 1401

آیا امکان خارج کردن لومینیرز از روی دندان در صورت نیاز وجود دارد

 لومینیرز نوعی  روکش بسیار ظریف‌تر از لمینت‌ دندان سرامیکی و کامپوزیت هستند و نحوه آماده‌سازی آن بسیار سریع تر از زیبایی های دیگر است. این نوع زیبایی از همان مواد سرامیکی ساخته شده  پس بادوام  میباشد. این نوع روکش باعث سفید شدن و صاف کردن دندان های آسیب دیده میباشد و دارای ضخامت 0.2 تا 0.5 میلی متر هست، در حالی که لمینت معمولی دارای ضخامتا 6 میلی متر میباشد.



لومینیرز




فرق مهم لمینت و لومینیرز  در چیست:


لمینت  لومینیرز مواد سازنده آن مشابه پرسلین ونیر میباشد  لمینت دندان و لومینیرز قیمت مشابهی دارند. هر دو در برابر تغییر رنگ مقاوم و ضد لک میباشند . و مقاومت و استحکام  خوبی دارند  جنس آنها از سرامیک  میباشد و شکل  طبیعی  مثل دندان واقعی را دارند. برای پر کردن فواصل بین دندان  ماثیر هستند ، هم ترین تفاوتشون، در تراشیدن روی دندان هست . در لومینیرز  تراش دادن دندان  انجام نمیشود. ضخامت لومینیرز بسیار کم و مانند لنز چشمی بسیار کم است .



لومینیرز



آیا امکان خارج کردن لومینیرز از روی دندان در صورت نیاز وجود دارد:

بلی، لومینیرز برگشت پذیر میباشد. چون نیازی به اصلاح و دستکاری ساختار دندان  نیست و به این ترتیب دندان های شما در صورت برداشتن لومینیرز سالم خواهند بود.

عوارض و معایب لومینیرز چیست :

 ضخامت روکش بسیار کم  است و همین موضوع می‌تواند یک نقص باشد . اما اگر  مشکل شما شکسته شدن دندان ها و نامرتب بودن است؛ لومینیرز می‌تواند گزینه بسیار خوبی  برای شما باشد.



لومینیرز



جمع بندی :


حساس شدن دندان ها در بسیت  روز اول پس از گذاشتن روکش طبیعی  است.  اگر حساسیت شما به مایعات سرد و گرم بیش ازشش ماه طول بکشد، ممکن است مشکل جدی تر باشد. به عنوان مثال، اعصاب دندان می توانند به طور غیرقابل برگشتی در طول عمل ملتهب شوند که می تواند منجر به عفونت شود. اگر حساسیت دندان بیشتر از حد معمول باقی ماند، برای مشاوره در مورد گزینه های درمانی احتمالی با دندانپزشک خود تماس بگیرید.