نکاتی که در مورد بهداشت لمینت دندان کامپوزیت متحرک ثابت خود نمی دانستید

نحوه طریقه درست روشهای مراقبت از لمینت دندان در پاییز آذر و ابان 1401

نکاتی که در مورد بهداشت لمینت دندان کامپوزیت متحرک ثابت خود نمی دانستید

نحوه طریقه درست روشهای مراقبت از لمینت دندان در پاییز آذر و ابان 1401

نکاتی که درباره دندان های خود نمی دانستید و باید بدانید

مراجعه به دندانپزشکی ممکن است یک پدیده نسبتاً مدرن باشد ، اما آیا می دانستید که مردم از حدود 500 قبل از میلاد از خمیردندان استفاده می کنند؟ در آن زمان ، یونانیان باستان از مخلوطی حاوی زنگ آهن و پودر مرجان برای تمیز کردن دندان های خود استفاده می کردند. در این میان مسواک ها دسته ای از شاخه های درخت بودند که مردم آنها را می جویدند.


خوشبختانه ، مراقبت از دندان از آن زمان پیشرفت کرده است و ما در حال حاضر ابزارهای مختلفی در اختیار داریم که به ما در مراقبت از دندان ها کمک می کند. شما روزانه به دندان های خود متکی هستید تا به شما در خوردن غذا کمک کند. دانستن کمی بیشتر درباره آنها و نحوه رفتارهای شما بر سلامت دندان شما می تواند به شما در مراقبت بهتر کمک کند و شما را در آینده لبخند بزند.دندان های شما مانند اثر انگشت شما هستند: آنها منحصر به فرد شما هستند. به همین دلیل است که گاهی اوقات از پرونده های دندانپزشکی برای شناسایی بقایای انسان استفاده می شود. حتی دوقلوهای همسان نیز دندانهای یکسانی ندارند. نکته مثبت: زبان شما همچنین دارای "چاپ زبان" منحصر به فرد است.


نکاتی که درباره دندان های خود نمی دانستید و باید بدانید




تقریباً یک سوم هر دندان زیر لثه شما قرار دارد. به همین دلیل است که سلامت لثه ها به اندازه مراقبت از دندان ها اهمیت دارد. لثه های شما همیشه باید صورتی رنگ و سفت باشند.از دندان های جلویی تا پشت دهان ، هشت دندان پیشین (دندان های جلویی) ، چهار دندان سگ ، هشت دندان آسیایی و 12 دندان مولر دارید.




بیشتر بخوایند : نکات بعد از لمینت کاری دندان را توضیح دهید + ناگفته ای لمینت





مینای دندان بیرونی ترین لایه دندان شما است:

مینای دندان  مانند پوسته سخت ، هدف اصلی آن محافظت از بقیه دندان است. مینای دندان بیشتر مانند استخوان های شما از کلسیم و فسفات ساخته شده است ، اما به دلیل پروتئین ها و بلورهای خاصی که آن را تشکیل می دهند قوی تر است.اگرچه مینای دندان برای محافظت از دندان های شما وجود دارد ، هنوز مینای دندان می تواند خرد شود یا شکسته شود و از پوسیدگی در امان نیست. قندها و اسیدها ، مانند آنهایی که در نوشابه ها یافت می شوند ، با باکتری های موجود در دهان شما ارتباط برقرار کرده و به مینای دندان شما حمله می کنند ، که شروع پوسیدگی دندان را مشخص می کند. نوشیدنی های گازدار هنگامی که آنها را اغلب یا به آرامی در طول روز می نوشید مضر هستند.


این فقط یک لکه قهوه نیست. مینای دندان تا حدودی مسئول ظاهر سفید دندان های شما است و وقتی خراب می شود ، دندان های شما ممکن است شروع به زرد شدن کنند. پوسیدگی مینای دندان نیز می تواند مقصر هر دردی باشد که احساس می کنید.عاج لایه ای است که در زیر مینای دندان قرار دارد و همچنین از استخوان های شما سخت تر است. عاج از کانال ها و گذرگاه های کوچکی تشکیل شده است که سیگنال های عصبی و تغذیه را از طریق دندان منتقل می کند. سه نوع عاج وجود دارد: اولیه ، ثانویه و ترمیمی. در حالی که مینای دندان اساساً ثابت است ، عاج در طول زندگی به رشد و تغییر خود ادامه می دهد.



 پلاک دشمن دندان  است:


 پلاک دشمن دندان  است:

یه پلاک داریم به اسم پلاک خونه که کاری به اون نداریم  ما بحثمون پلاک دندانه سفید و چسبناک ، دائما در حال رشد است. اگر به طور مرتب آن را با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حذف نکنید ، می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. بدون برداشتن ، پلاک سفت می شود و به تارتار تبدیل می شود. بنابراین ، حداقل دوبار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و برای تمیز کردن منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.


بدن شما روزانه حدود یک چهارم بزاق تولید می کند که در طول زندگی به حدود 10 هزار گالن می رسد. بزاق نقش مهمی در سلامت کلی شما ایفا می کند. به عنوان مثال ، بلع غذا را آسان تر می کند و حاوی آنزیم هایی است که باعث هضم سریع غذا می شود. وقتی صحبت از دندان ها به میان می آید ، بزاق ذرات معلق غذا را از بین می برد و حاوی کلسیم و فسفات است که می تواند اسیدهای پلاک را که باعث آسیب و پوسیدگی می شوند خنثی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد